

VER-Rijders - Contentcreatie & strategie
Uitdaging
​
De Vereniging Elektrische Rijders (VER) vroeg mij om mee te bouwen aan een nieuwe manier van communiceren met mensen die zich oriënteren op elektrisch rijden. De insteek: geen verkooppraat, maar verhalen van ervaringsdeskundigen. Zo ontstond het concept VER‑Rijders: een herkenbare aanpak die het gezicht vormt van de vereniging in contact met nieuwe (en toekomstige) EV-rijders.
Aanpak
​
Ik hielp de VER om VER‑Rijders inhoudelijk, redactioneel en strategisch vorm te geven:
-
Heldere propositie: wat maakt VER‑Rijders anders dan een ‘gewone’ EV-ambassadeur?
-
Positionering en tone of voice: menselijk, onafhankelijk en met liefde voor techniek
-
Vertaling naar middelen: zoals een e-book vol starterstips, regioprofielen en eventcommunicatie
-
Communicatie naar bestaande vrijwilligers: o.a. via een transitiemailing vanuit de campagne Sturen bij je Buren
Daarnaast ontwikkelde ik inhoudelijke formats, interview vragen en artikelen over onderwerpen als:
-
De aanschaf van een tweedehands EV
-
Onderhoud van elektrische auto’s vanuit het perspectief van de autotechnicus
​
Resultaat
​
Een activerend, menselijk concept dat breed inzetbaar is in de communicatie van de VER. VER‑Rijders maakt zichtbaar wat de vereniging al jaren in huis heeft: een betrokken netwerk van mensen die elektrisch rijden begrijpelijk, leuk en haalbaar maken voor anderen.
​
Meer weten?
​
Bekijk de VER‑Rijders-aanpak op www.evrijders.nl/ver-rijders
