top of page
Modern Architecture

VER-Rijders - Contentcreatie & strategie

Uitdaging
​

De Vereniging Elektrische Rijders (VER) vroeg mij om mee te bouwen aan een nieuwe manier van communiceren met mensen die zich oriënteren op elektrisch rijden. De insteek: geen verkooppraat, maar verhalen van ervaringsdeskundigen. Zo ontstond het concept VER‑Rijders: een herkenbare aanpak die het gezicht vormt van de vereniging in contact met nieuwe (en toekomstige) EV-rijders.

 
Aanpak
​

Ik hielp de VER om VER‑Rijders inhoudelijk, redactioneel en strategisch vorm te geven:

  • Heldere propositie: wat maakt VER‑Rijders anders dan een ‘gewone’ EV-ambassadeur?

  • Positionering en tone of voice: menselijk, onafhankelijk en met liefde voor techniek

  • Vertaling naar middelen: zoals een e-book vol starterstips, regioprofielen en eventcommunicatie

  • Communicatie naar bestaande vrijwilligers: o.a. via een transitiemailing vanuit de campagne Sturen bij je Buren

 

Daarnaast ontwikkelde ik inhoudelijke formats, interview vragen en artikelen over onderwerpen als:

  • De aanschaf van een tweedehands EV

  • Onderhoud van elektrische auto’s vanuit het perspectief van de autotechnicus

​

Resultaat
​

Een activerend, menselijk concept dat breed inzetbaar is in de communicatie van de VER. VER‑Rijders maakt zichtbaar wat de vereniging al jaren in huis heeft: een betrokken netwerk van mensen die elektrisch rijden begrijpelijk, leuk en haalbaar maken voor anderen.

​

Meer weten?

​
Bekijk de VER‑Rijders-aanpak op www.evrijders.nl/ver-rijders

Schermafbeelding 2025-10-21 151017.png

© 2025 by Bureau Baard

​

bottom of page